Thursday, May 15, 2008

Perak akan dibangunkan dengan lima prinsip

PARIT BUNTAR, 13 Mei: Kerajaan negeri Perak akan membangunkan negeri itu berasaskan lima prinsip iaitu keadilan, amanah, telus, berwibawa dan berkebajikan, kata Menteri Besarnya, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin.

Untuk itu, beliau berharap semua pihak yang terlibat dalam melaksanakan projek-projek pembangunan, khasnya pegawai kerajaan, mematuhi dan menghayati prinsip yang telah digariskan oleh kerajaan negeri itu.

Beliau berkata demikian semasa berucap di majlis perjumpaan bersama Ahli Mesyarakat Daerah Kerian di Dewan Merdeka dekat sini.Hadir sama dalam majlis itu ialah Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr Abd. Rahman Hashim, Pegawai Daerah Kerian, Ismail Hassan dan pegawai-pegawai kerajaan.

Mohammad Nizar berkata, kerajaan negeri mahu berlaku adil kepada rakyat pelbagai kaum dan tidak mahu mana-mana pihak merasakan mereka tersisih.Untuk itu, katanya, semua pegawai perkhidmatan awam adalah perlu berkerja secara profesional dan sentiasa memberi komitmen sepenuhnya kepada kerajaan negeri yang ada sekarang."Perlaksanaan pembangunan ini memerlukan kerjasama pegawai kerajaan, pemimpin setempat dan juga keseluruhan rakyat," katanya.

Mohammad Nizar juga berkata, beliau gembira dan optimis bahawa negeri Perak akan menerima lebih banyak pelaburan asing kerana setelah kira-kirav dua bulan memerintah negeri Perak telah banyak menerima kedatangan pelabur asing berbincang untuk melabur di negeri Perak.Malah katanya, beliau sudah berbincang dengan Perdana Menteri, Datuk Seri AbdullahAhmad Badawi beberapa minggu lalu dan beliau diberi jaminan pembangunan di Perak akan diteruskan terutama segala pembangunan yang dirancang melalui NCER, pembangunan kemudahan infrastruktur dan juga kemudahan awam yang lain.

No comments: