Thursday, June 12, 2008

Muslimat Pas akan lancar program kebajikan di Temerloh

PARIT, 10 Jun (Hrkh) - Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Pusat mengambil inisiatif untuk melaksanakan program berbentuk kebajikan dan kemasyarakatan dalam usaha meletakkan PAS sebagai pilihan kepada rakyat.

Hasil perbincangan di peringkat lajnah dan persetujuan DMPP, Parlimen Temerloh telah dipilih untuk merealisasikan matlamat tersebut.

Menurut pengarah program yang juga Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Pusat, Salmiyah Mohd Nor, program akan berlangsung pada 27 Jun ini dimulai dengan pelancaran dana Kebajikan Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan DMP pusat dan ceramah umum yang akan disertai oleh Ustazah Nuridah Salleh.

"Dijangkakan Naib Presiden PAS Pusat, Mohamad Sabu dan Dr Siti Mariah Mahmood akan turut berceramah di majlis tersebut,"ujarnya.

Program pada 28 Jun ini akan dipenuhi dengan pelbagai jualan kebajikan, aneka sumbangan kebajikan, perkhidmatan kesihatan percuma, kempen derma darah, ceramah motivasi dan kesihatan serta sukaneka keluarga.

"Perkhidmatan Kesihatan percuma akan diberikan oleh Dr Najihatussalehah Ahmad yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Lajnah berkenaan,"katanya.

Program di sebelah siang akan diadakan di pekarangan Kilang Sawit, Charuk Putting, Temerloh, Pahang dan orang ramai dijemput hadir untuk bersama memeriahkan program dan mendapat manfaat dari program kebajikan yang dianjurkan.

"Program seperti ini insya-Allah akan diadakan di negeri-negeri yang lain pada masa akan datang,"katanya. - mks. _

No comments: