Thursday, February 12, 2015

SOLIDARITI KEPADA DATO' SERI ANWAR IBRAHIM DAN HARAPAN KEPADA ANAK MUDA

" Wahai anak muda,....jika 1 Anwar dipenjarakan hari ini, ribuan "Anwar baru" akan muncul untuk menyambung perjuangan rakyat, dan kita tidak boleh berhenti di sini,. harus terus maju ke hadapan untuk mengubah nasib negara dan membela nasib rakyat ! Beliau telah berkorban dan dianiayai lebih 16 tahun, tidak ada setitik peluhpun yang tidak bermakna dalam perjuanganya, maka kita yang baru merasa sedikit panas pada pagi ini harus terus ke depan menyambung hayat perjuangannya."





" Wahai anak muda, lihat dan pandanglah wajah pakcik-pakcik dan mancik-makcik yang hadir bersama kita pada hari ini, mereka yang telah dimamah usia dan uzur sanggup datang dari jauh dan dekat demi mempertahankan sebuah perjuangan rakyat. Kita tidak mahu negara ini terus dirundung malang akibat dipimpin oleh orang-orang yang tidak amanah, perasuah, mementingkan diri, keluarga dan suku-sakat serta sanggup menggadaikan negara."

" Negara kita berada dalam situasi yang cukup bahaya dan amat terancam ketika ini, maka tugas kita semualah khususnya anak-anak muda dari semua bangsa untuk terus mara dan berjuang membetulkan keadaan yang kian makin parah demi negara yang kita cintai. "

" Yakinlah, masa depan negara terletak di tangan saudara-saudara, wahai orang muda. Dan dengan semangat perjuangan dan pengorbanan tanpa jemu serta keizinan daripada Allah, insya Allah kita pasti akan melihat perubahan nasib rakyat dan masa depan negara yang lebih terjamin. Ayuh, terus maju ke hadapan dan yakinlah dengan Firman Allah dalam Surah Ar Ra'd yang bermaksud :

" Sesungguhnya Allah tidak sekali-kali akan mengubah nasib (apa yang ada) pada sesuatu kaum melainkan mereka sendiri berusaha mengubah nasib (apa yang ada) pada diri mereka sendiri ".

No comments: