Monday, February 16, 2015

Perginya seorang pejuang Islam Almarhum Dato' Bentara Diraja Tok Guru Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat

13 Februari 2015 - Masjid Pulau Melaka @  Halaman Rumah Almarhum Dato' Bentara Diraja Tok Guru Nik Abdul Aziz Yang Kita Kasihi

Syukur, alhamdulillah saya dan sahabat-sahabat jamaah dari Gopeng dan seluruh Perak telah ramai yang sampai untuk menziarahi Tuan Guru dan Murobbi Ummah yang telah dijemput ke hadrat Ilahi tepat jam 9.40 semalam. Inilah peluang kali terakhir kami untuk menatap wajah seorang pemimpin kerohanian yang hebat dan pemimpin PAS yang benar-benar boleh dijadikan contoh dan suri teladan.

PAS dan seluruh rakyat Malaysia benar-benar kehilangan seorang tokoh pemimpin bertaraf ulama' yang telah menumpahkan baktinya sejak sekian lama demi agama tercinta dan semata-mata mengharapkan keredhaan Allah. Kehidupannya yang sangat sederhana apatah lagi dapat terus dikekalkan setelah menjawat jawatan Menteri Besar Kelantan selama hampir 23 tahun telah menjadi bahan bualan di mana-mana bagi semua rakyat tidak mengira bangsa.

Moga Allah mencucuri rahmat dan menumpahkan segala kasih sayangNya kepada insan istimewa ini. Mudah- mudahan akan bersemadilah dengan tenang dan bahagia di alam sana bertemankan hamba-hambaNya yang soleh, di sisi Sang Penciptanya. Amin.

Salam Perpisahan Buat Tuan Guru

No comments: