Wednesday, September 10, 2008

Ehya Ramadhan di Bangunan Perak Darul Ridzuan


IPOH, 10 Sept (Hrkh) - Pusat pentadbiran Negeri Perak melakarkan satu lagi sejarah tersendiri di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat apabila majlis tazkirah Ramadan diadakan setiap pagi selama 20 minit di bangunan Perak Darul Ridzuan melalui siaraya yang didengari semua pegawai dan kakitangan pejabat.

Program tazkirah ini disampaikan secara bergilir-gilir oleh Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaludin, EXCO Agama, Haji Zainuddin Mohd Yusof, Setiausaha Kerajaan Negeri, Ketua-ketua Jabatan kerajaan Negeri, Mufti Negeri Perak, Dato' Harussani Zakaria, Imam Besar Masjid Negeri, Dato' Sheikh Mohamad Nor Mansur Al-Hafiz dan lain-lain termasuk para ulama.

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Politik Menteri Besar, Misbahul Munir Masduki sewaktu dikunjungi wartawan Harakah semalan.

Menurut beliau, tazkirah zohor juga turut diadakan setiap hari di surau bangunan SUK, disampaikan juga secara bergilir-gilir oleh Menteri Besar, EXCO Agama, pegawai-pegawai Khas Menteri Besar dan penceramah dari Jabatan Agama Islam Perak.

"Suasana ini mengambarkan suasana Islamik di bangunan pentadbiran kerajaan negeri, sekali gus menjawab tohmahan BN kononnya Menteri Besar Perak dari PAS dihalang oleh DAP dalam melaksanakan imej Islam dalam kerajaan negeri.

Suasana seperti ini tidak wujud ketika Barisan Nasional menerajui Kerajaan Negeri dan rata rata kakitangan kerajaan melahirkan rasa gembira dengan program penghayatan Ramadan yang dijalankan di sini. - mns_

No comments: