Sunday, October 12, 2008

Nur Kasih Syawal disambut meriah


IPOH (11/10/2008) : Sambutan Hari Raya Aidilfitri ataupun Nur Kasih Syawal yang berlangsung secara meriah di Dewan Dato' Ahmad Said, Kg Sg Rokam dibanjiri orang ramai melebihi 1,000 orang daripada pelbagai lapisan dan kaum.

Majlis ini dianjurkan oleh Parlimen Gopeng, Majlis Agama Islam Dareah Kinta dan juga JKK Kg Sg Rokam.

Bertambah kemeriahannya apabila YAB Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar dan Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye sudi meluangkan masa untuk bersama-sama rakyat.

Turut serta di jamuan ini adalah YB Ahli Parlimen Bukit Gantang Haji Roslan Shahrum, Adun Simpang Pulai Chan Ming Kai, Adun Teja, Ketua-ketua Kampung sekitar Dun Sg Rapat dan juga para jemputan yang lain.

Majlis dimulakan dengan ucapan pengerusi majlis iaitu Sdr Radzi Zainon diikuti dengan ucapan oleh pengelola majlis dan juga ketua JKK Kg Sg Rokam Mohd Ali Bin Hussain, Dr Lee Boon Chye dan seterusnya oleh MB Perak.

Acara diteruskan dengan sumbangan kepada fakir miskin dan juga mangsa banjir di Kg Sg Rokam yang disampaikan oleh MB Perak sendiri.

Sebelum bersurai, para tetamu, jemputan dan juga orang ramai menjamu selera dengan hidangan yang disediakan oleh pihak pengelola.

Berita bergambar seterusnya di sini dan juga gambar serta sedutan ucapan MB Perak di sini.









No comments: