Sunday, October 19, 2008

Majlis Ihtifal & Sambutan Aidilfitri Pasti Kawasan Gopeng


Majlis Ihtifal, Sumbangsih & Sambutan Aidilfitri PASTI Kawasan Gopeng telah diadakan di Pasti Ammar, Pinji Perdana hari ini.

Empat Pasti telah diraikan iaitu Pasti Al-Ehsan (Rapat Setia), Pasti Pintar (Simpang Pulai), Pasti Sinaran Wahyu (Kopisan Baru, Gopeng) dan Pasti Ammar (Changkat Larang).

Pertandingan nasyid juga diadakan diantara 4 Pasti ini untuk memilih wakil ke pertandingan nasyid Pasti Perak. Juara yang terpilih berdasarkan markah tertinggi ialah Pasti Al-Ehsan.

Majlis telah disempurnakan perasmiannya oleh Puan Fatihah Binti Mohammad Nizar iaitu anak kepada Menteri Besar Perak. Puan Fatihah tidaklah asing kepada Pasti kerana beliau juga dahulunya adalah salah seorang tenaga pengajar di Pasti.

Turut hadir adalah Pengerusi Pasti Ammar, Imam Fahme dan juga Pengerusi Pasti Kawasan Gopeng, Raja Yusof.

Sedikit sumbangan juga diberikan bagi menghargai jasa guru-guru Pasti yang begitu teguh memperjuangkan pendidikan dan masa depan PASTI walaupun mereka terpaksa menempuh pelbagai kesukaran, kepayahan dan keperitan. Elaun yang rendah, prasarana yang kurang, kebajikan yang sederhana dan kadang-kadang terpaksa menguruskan pentadbiran PASTI.

Semoga segala pengorbanan yang dicurahkan akan dinilai sebagai amalan yang mulia di sisi ALLAH S.W.T.

Gelagat dan keletah anak-anak didik Pasti ini menceriakan lagi sambutan aidilfitri yang disambut bersama dengan ibu bapa dan tetamu yang hadir.

Lagi cerita bergambar di ajijoi.












No comments: