Tuesday, December 8, 2009

Isu JAIPk dengan isu arak Drebar Zambry

Drebar Zambry: JAIP tangkap, 'tangan ghaib' lepaskan

Sang cengkerik bertanya pula:
Macamana serbuan dan tangkapan yang dibuat oleh pihak penguatkuasa JAIP terhadap drebar Zambry yang sedang syok minum minuman keras bersama rakan-rakan disebuah pub tetapi kesnya diletak dibawah polis pula?

Ada juga cubaan untuk melepaskannya daripada tangkapan malam itu juga. Tetapi pegawai Jaip tetap bertegas untuk membawa drebar Zambry dan rakan-rakannya kepejabat untuk diambil keterangan.

Tetapi malangnya, terdapat 'tangan-tangan ghaib' yang telah menyelamatkannya daripada didakwa oleh JAIP terhadap kesalahannya meminum arak. Bukankah perbuatan itu bermakna menyalahgunakan kuasa?

Sang cengkerik bertanya lagi:
Minum arak ini sudah sebati dengan orang-orang Melayu ke? Minum arak macam minum coca-cola saja ke? Mereka-mereka yang hidup disekeliling pemimpin kerajaan haram ni kebal daripada undang-undang ke? Mungkin pengikut dan penyokong kerajaan haram ini yang mereka anggap bebal? Ataupun memang mereka bebal kerana tetap menyokong walaupun tahu bagaimana perilaku pemimpin-pemimpin kerajaan haram yang mengamalkan 'Amal Munkar Nahi Maaruf' berbanding dengan kerajaan DAP di negeri Pulau Pinang yang membawa prinsip 'Amal Maaruf Nahi Munkar'.

Sunday, December 6, 2009

Drebar Zambry ditangkap mabuk arak?

Sang cengkerik berbisik:
Drebar kepada Zambry telah ditangkap kerana mabuk arak. Tiada pemberita pun yang menulis atau melaporkan kejadian ini.

Keesokan harinya, pagi-pagi lagi telah dilepaskan atas arahan Zambry. Jadi, tiada pendakwaan pun yang dilakukan oleh pihak berkuasa.

Betul ke ni sang cengkerik pembawa berita oooiii?

Harap-harap adalah sesiapa yang mengetahui lebih lanjut mengenai kes ini dapat memberikan komen.

Pegawai-pegawai di JAIP tak nak komen ke? (Ada yang kata, nak komen macam mana? Kata ya mati mak, kata tak mati bapak. Jawabnya pula: Mati nanti kena jawab dihadapan Allah Taala taknak kira ke?)

No comments: