Tuesday, June 3, 2008

Ustaz Ahmad Awang selamat dalam kemalangan


IPOH, 1 Jun: "Alhamdulillah saya dan isteri serta dua orang anak terselamat apabila kereta yang dipandu isteri terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Utara-Selatan, kilometer 315 kira-kira jam 4.30 petang Khamis kelmarin."


Demikian tulis Ahmad Awang dalam blognya, usahmadawang.blogspot.com.
Kejadian berlaku dalam keadaan hujan renyai-renyai ketika beliau serta keluarga dalam perjalanan ke Ipoh untuk menghadiri mesyuarat di pejabat Badan Perhubungan PAS negeri.

Kereta mereka terlibat dalam kemalangan apabila sebuah kereta di hadapan berlanggar dengan sebuah kereta lain kemudian terbabas dan menggeseli sebuah treler, lalu menghalang laluan mereka, menyebabkan mereka kereta mereka tidak dapat mengelak dan terus melanggar kereta tersebut.

Kereta Ahmad yang dipandu isterinya, Ustazah Rosiyah, mengalami kerosakan teruk dan kini berada di Balai Polis Trafik Tapah.

"Kami bersyukur tiada kecederaan berat yang kami alami walaupun isteri saya mengalami sedikit lebam dan bengkak-bengkak di bahagian lengan dan belakang akibat hentakan yang kuat ketika merempuh kereta berkenaan. Saya juga mengalami sakit-sakit di bahagian tengkuk, bahu serta rusuk," tulisnya lagi.

No comments: