Saturday, June 7, 2008

Seminar memperkasakan Kelab Penyokong Pas Perak, 7 Jun

IPOH, 6 Jun (Hrkh) - Lajnah Perpaduan Nasional Negeri Perak dengan kerjasama PAS Kawasan Bukit Gantang akan mengadakan Seminar Memperkasakan Kelab Penyokong PAS Peringkat Negeri Perak pada 7 Jun ini bertempat di Markaz Tarbiyah PAS negeri, Air Kuning, Taiping.

Pembentangan kertas kerja dan ucap utama bertajuk 'Memperkasakan Kelab Penyokong PAS' akan disampaikan oleh Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusuf Rawa, manakala majlis penutupnya akan disempurnakan oleh Naib Presiden PAS Pusat yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Ustaz Ahmad Awang.

Menurut setiausaha lajnah berkenaan, Khalilul Rahman Abdul Samad, seminar tersebut bertujuan untuk memberikan kesedaran dan strategi kepada anggota parti ke arah berusaha menambat hati bukan Islam kepada PAS.

Dalam masa sama juga seminar itu bertujuan untuk meneliti kelemahan dalam konteks kerjasama antara kaum sepanjang pilihan raya umum yang ke-12 baru baru ini.

"Kita berharap usaha yang kita buat ini dapat menggerakkan aktivis Kelab Penyokong PAS supaya terus berada dalam 'istiqomah' dan menyakini perjuangan menegakkan keadilan," jelasnya.

Menurut beliau lagi, seminar tersebut juga diharapkan dapat membuka minda dan medan bertukar pandangan ke arah memantapkan lagi kelab tersebut, dalam masa yang sama dapat mengembangkan jalur lebar kelab penyokong PAS di peringkat akar umbi parti serta membina perpaduan di kalangan ahli.

Kira-kira 240 peserta akan mengikuti seminar tersebut yang mewakili Lajnah Perpaduan Nasional kawasan di seluruh negeri Perak.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Negeri Perak yang juga Pengerusi Agama, Pendidikan Islam, Kebajikan dan Wanita Kerajaan Negeri Perak dijangka turut berucap di majlis tersebut dengan memfokuskan kepada memperkasakan usaha dan strategi PAS dalam masyarakat berbilang kaum. - mns _

No comments: