Saturday, June 7, 2008

400 veteran Umno Seri Konorli bakal sertai PAS

IPOH, 5 Jun (Hrkh) : Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akan menerima kemasukan 400 orang veteran Umno Cawangan Seri Konorli menyertai PAS beramai-ramai di Sekolah Latihan Wanita, Bangunan Seruan Islam dekat sini, 16 Jun nanti.

Demikian diberitahu oleh Ketua Cawangan Umno Seri Konorli dekat sini, Razman Yahaya kepada Harakahdaily semalam.

Beliau menyatakan majlis perjumpaan tersebut telah pun mendapat persetujuan daripada Pejabat Menteri Besar Perak di mana Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyatakan rasa gembira dan kesediaan beliau untuk hadir pada majlis penyerahan tersebut.

Katanya, atur cara kemuncak majlis tersebut beliau akan menyerahkan bungkusan mengandungi sebanyak 400 borang ahli PAS kepada Ketua Kerajaan Pakatan Rakyat untuk diserahkan kepada Pejabat Badan Perhubungan PAS Perak.

Menurut Razman lagi, penyertaan beramai-ramai 400 ahli Umno itu adalah julung kali berlaku di daerah tersebut dan ia diharapkan dapat menjadi tauladan dan diikuti oleh mereka yang lain nanti.

Katanya, majlis perjumpaan itu akan diserikan dengan ucapan Dato' Seri Mohammad Nizar, diikuti majlis dialog isu semasa. - mns_

No comments: