Thursday, June 19, 2008

Pemilihan Ketua Kampung Sg Rapat Sabtu 21/06/2008



Pemilihan Ketua Kampung bagi kawasan Kampung Melayu Sungai Rapat akan diadakan pada hari Sabtu ini (21 Jun 2008) di Dewan Orang Ramai Kg Melayu.
Calon-calon yang bertanding adalah di antara Khir Mohd Yusof (berbaju putih) yang mewakili UMNO manakala Ahmad Bin Osman (berbaju belang) pula mewakili PAS.
Sedikit latar belakang tentang calon PAS, Ahmad Osman :
Ahmad Osman merupakan anak kedua kepada bekas Imam dan ketua kampong disitu, iaitu Kampung Melayu Sungai Rapat yang akan ditandinginya nanti. Arwah ayahnya itu telah melepaskan jawatan Ketua Kampung setelah tidak sanggup berdepan dengan karenah orang politik yang 'tidak jujur', begitulah katanya. Ahmad Osman, seorang Sub-Kontraktor bagi pemasangan pendawaian eletrik terpaksa akur kehendak jemaah walaupun pada mulanya beliau menolak untuk dicalunkan sebagai ketua kampung. Alasan jemaah ialah, beliau boleh diterima oleh ramai pihak , sama ada dipihak Umno apatah lagi PAS.
Latar belakang Khir Mohd Yusoff pula yang diketahui hanyalah bekerja sebagai penjaga Dewan Carsem di Kg Melayu. Nak tahu lebih lanjut kenalah cari di blog pihak Umno.
Semoga perjalanan pemilihan nanti didalam suasana yang aman dan teratur, tidaklah kecoh seperti mana yang berlaku di Kampung Seri Rahmat.
Dan diharapkan juga orang kampung dapat memilih ketua mereka dari kalangan orang yang layak lagi berilmu.
Selamat mengundi.

No comments: