Thursday, May 15, 2008

Mini Stadium Manjoi akan digegarkan dengan ceramah perdana, 16 Mei ini

IPOH, 14 Mei (Hrkh) - Sempena lawatan kerja Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaludin ke Daerah Kinta pada 16 Mei ini, buat pertama kalinya Mini Stadium Guguran Manjoi akan digegarkan dengan ceramah perdana.

Mini Stadium Gugusan Manjoi yang dibina diera BN berkuasa sebelum ini hanya untuk tatapan masyarakat di kawasan Manjoi tetapi belum pernah digunakan lagi. Ia hanya digunakan sewaktu perasmiannya oleh Perdana Menteri.

Mengikut sumber yang boleh dipercayai padang mini stadium tersebut dikatakan tidak mengikut spesifikasi ukuran padang bola yang sebenar. Ia hanya layak untuk perlawanan bola sepak di antara murid-murid Tadika sahaja.

Mengikut apa yang diperkatakan oleh seorang pengadil yang bertauliah baru-baru ini, padang ini tidak mengikut sukatan yang betul jadi perlawanan bola sepak tidak boleh diadakan di sini.

Astaka mini stadium yang indah ini telah dirasmikan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan gemilangnya, tetapi ia hanya projek kebanggaan Umno Tambun sahaja.

Malah astaka yang indah ini telah dijadikan `sarang maksiat' untuk remaja dan belia melakukan perbuatan sumbang tanpa segan silu.

"Oleh kerana mini stadium ini tidak digunakan untuk perlawanan bolasepak, lebih baik digunakan untuk majlis ceramah, kedatangan Menteri Besar ke sini sekali gus 'merasmikan' mini stadium ini dengan ceramah perdana," jelas Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Tambun, Zairul Azrun Zainal Abidin. - mns

No comments: