Friday, May 9, 2008

MB Perak mohon kerjasama kakitangan kerajaan basmi kemiskinan.

PARIT BUNTAR, 9 Mei (Hrkh) - Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin memohon seluruh ketua jabatan, kakitangan kerajaan dan penghulu supaya dapat memberikan komitmen kepada Kerajaan Pakatan Perak yang baru berusia dua bulan itu.

Harapan tersebut dilahirkan beliau ketika berucap di Bilek Gerakan Negeri sempena Lawatan Kerja ke Daerah Kerian di Pejabat Daerah Dan Tanah di sini semalam bersama Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr Abdul Rahman Hashim dan Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco), Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) serta Anggota Ahli Parlimen Kawasan di sini.

"Mudah-mudahan dengan kerjasama yang diberi oleh semua pihak maka pentadbiran kerajaan yang ada sekarang akan bertambah mantap," katanya selepas mendengar Taklimat Pembangunan Daerah Kerian oleh Pegawai Daerah Kerian, Ismail Bin Hassan.

Tegasnya, dengan gandingan bersama itu nanti maka sudah pasti akan dapat mengembling tenaga untuk membasmikan kemiskinan di kalangan rakyat menerusi pelbagai agensi kerajaan yang ada.

"Kalau hari ini saya diberitahu bahawa ramai penduduk kampung di sekitar sini berpendapatan rendah daripada RM300 sebulan, manakala yang memperolehi RM1,000 pula tersangat sedikit, maka dalam lawatan saya akan datang diharapakan mereka akan dapat perolehan yang lebih baik dengan adanya usaha gigih kakitangan Pejabat Daerah Kerian dan agensi-agensi lain yang bertekad untuk membasmi kemiskinan mereka berkenaan cara serius," tegasnya.

harakahdaily

No comments: