Wednesday, December 24, 2014

Sidang akhbar penyerahan memorandum " Pendaftaran Pengundi Secara Automatik "

SELASA (23 DIS 2014) - Dewan Muslimat PAS Kawasan Gopeng telah menyerahkan satu memorandum berkaitan dengan pendaftaran pengundi secara automatik kepada Ahli Parlimen Gopeng, YB Dr Lee Boon Chye (PKR). Memorandum ini telah diserahkan dalam satu majlis sidang akhbar di pejabat PKR Cabang Gopeng. Antara yang dinyatakan di dalam memorandum tersebut ialah :

1) Muslimat PAS Kawasan Gopeng menyokong penuh saranan supaya SPR melaksanakan pendaftaran pengundi secara automatik bagi menggantikan sistem pendaftaran yang digunakan sekarang.

2) Muslimat PAS Kawasan Gopeng melihat proses ini jauh lebih mudah untuk dilaksanakan dan dapat mengelakkan daripada manipulasi data oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.







Memorandum ini telah diserahkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Gopeng, Ustazah Bariah bt Sapri. Turut hadir dalam sidang akhbar tersebut ialah Ketua Penerangan PAS Kawasan Gopeng yang juga Setiausaha Politik YB Radzi bin Zainon (ADUN Sg Rapat-PAS), Haji Shahrul Puadi bin Dzulkifli dan Mejar (B) Yakub bin Haji Yassin, Pegawai Khas YB Radzi bin Zainon yang mewakili YB ADUN Sungai Rapat tersebut. Turut bersama di majlis tersebut, YB Chang Lih Kang (ADUN Teja-PKR), kepimpinan PKR Cabang Gopeng dan kepimpinan PAS Kawasan Gopeng.

YB Dr Lee Boon Chye menyatakan sokongan penuh di atas usaha ini dan akan memanjangkan ke peringkat Parlimen dan SPR.

No comments: