Monday, August 15, 2011

Ziarah Ramadhan Pas Kawasan Gopeng

IPOH (12.8.11): Pas Kawasan Gopeng sebagaimana biasa, mengadakan sesi ziarah ke cawangan-cawangan untuk mendekatkan pimpinan bersama ahli dan juga mendapatkan maklumat serta pandangan dikalangan ahli-ahli.

Ziarah mereka kali ini ke cawangan Rapat Setia telah disambut secara agak berbeza. Bertepatan dengan bulan Ramadhan yang mulia, seluruh ahli jawatankuasa Pas Kawasan Gopeng telah dijemput untuk bersama-sama berbuka puasa di Surau Al-Ihsan, Rapat Setia. Dengan diketuai oleh YDP Gopeng, Tuan Haji Rahim beserta Timbalannya, Sdr Radzi Zainon bersama 12 orang yang lain, telah dijamu dengan moreh yang disediakan oleh kumpulan Usrah Pas Rapat Setia. Turut hadir sama berbuka puasa adalah Pengerusi Surau Al-Ihsan, AF Ustaz Haji Abu Bakar Hussain.

Mereka telah disambut oleh Ketua Cawangan Pas Rapat Setia, Ustaz Faisol serta setiausaha Surau Al-Ihsan, Haji Omar bagi bersama-sama qaryah surau berbuka puasa disitu.

Sambutan buat mereka tidak hanya terhenti disitu, bahkan selesai sahaja solat terawih, ceramah Ramadhan yang disampaikan oleh Ustaz Jamaluddin memenuhi masa ziarah mereka dengan ibadah yang penuh bermakna.

AJK Pas Gopeng bersama qaryah surau menantikan waktu berbuka puasa

Ustaz Abu Bakar dan Haji Rahim

Ustaz Rosman membacakan doa setelah selesai tahlil sebelum berbuka

Haji Omar menyampaikan sepatah dua kata alu-aluan

Berbuka dengan buah tamar dan beberapa kuih muih sebelum solat Maghrib

Selesai solat Maghrib, juadah berbuka puasa dihidangkan, Ikan bawal bercili dan gulai ikan siakap

Sdr Radzi Zainon, Haji Rahim dan Ustaz Abu Bakar dan Cikgu Naser (berbaju biru) berbuka setalam

Berbuka didalam talam bersama-sama mengeratkan ukhuwwah sesama jemaah

sumber: blog ajijoi

No comments: