Thursday, November 6, 2008

Solat Hajat Perdana dan Pelancaran Tabung Kompleks Pas Perak


Ipoh,6 Nov 2008 : PAS Perak akan melancarkan sebuah tabung bagi menjana dana penubuhan sebuah kompleks yang akan menjadi kebanggaan kepada PAS di Perak kelak.

Pelancaran tabung tersebut akan diadakan di Padang Mini Stadium Gugusan Manjoi,Ipoh pada Sabtu, 9 November ini.

Mengikut Ketua Pemuda PAS Perak, Ust Norazli Musa, program pelancaran tabung tersebut adalah dibawah anjuran Dewan Pemuda PAS Perak sendiri dengan mengadakan Solat Hajat untuk memohon kepada Allah S.W agar dipermudahkan di semua peringkat urusan penubuhan kompleks tersebut.

"Mudah-mudahan Allah bukakan hati semua orang untuk membantu dan memberi laluan kearah pembinaan Kompleks PAS tersebut," kata Norazli dengan penuh harapan.

"Beberapa pimpinan parti akan berucap dalam majlis tersebut.Antaranya ialah Ust Ahmad Awang , selaku Pesuruhjaya PAS Perak, YAB Menteri Besar , Dato Seri Ir Nizar dan seorang pimpinan dari pusat yang belum dapat dipastikan lagi," jelas Norazli.

Mengikut Norazli, "Majlis akan bermula dengan solat Maghrib berjemaah; maka adalah diharapkan orang ramai akan dapat hadir terlebih awal bagi tujuan tersebut dan mereka diminta supaya membaya sejadah masing-masing."

"Diharap cuaca pada hari tersebut baik dan akan memihak kepada kita," demikian harapan Ust Norazli.


No comments: