Saturday, April 12, 2008

Kesihatan Presiden PAS Tidak Membimbangkan


KUALA TERENGGANU, 10 April (Hrkh) - Ahli dan penyokong PAS diminta bertenang serta tidak bimbang dengan tahap kesihatan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Beliau dimasukkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) pada jam 7.20 pagi tadi setelah disyaki terkena tanda-tanda awal penyakit stroke dan dinasihatkan oleh doktor agar berehat secukupnya.
Harakah dimaklumkan, Tuan Guru Abdul Hadi menyedari kesihatannya terganggu ketika bangun untuk bersahur jam 5.00 pagi tadi dan dibawa ke HSNZ oleh ahli keluarga pada jam 7.30 pagi.
Anaknya, Muhammad Khalil Abdul Hadi, 31, menafikan laporan media mengatakan Presiden PAS itu dimasukkan ke hospital akibat serangan jantung.
"Kami (keluarga) hendak nafikan ada laporan media hari ini kata Dato? Seri Abdul Hadi masuk hospital kerana serangan jantung.
"Dia (ayah) bukan sakit jantung tetapi 'stroke ringan' dan tanda-tanda awal ke arah terkena penyakit stoke (angin ahmar)," ujarnya pada sidang akhbar di HSNZ, hari ini.
Katanya, pemeriksaan kesihatan yang dilakukan oleh pihak doktor menunjukkan tekanan darah dan jantung berkeadaan baik dan stabil.
Menurut Khalil, doktor menasihatkan Tuan Guru agar banyak berehat kerana masih berada dalam pengawasannya.
Sehubungan itu, kata beliau ayahnya (Presiden PAS) meminta agar ahli serta para penyokong PAS di seluruh negara bertenang kerana tidak membimbangkan.
"Ayah (Abdul Hadi) pesan kepada semua ahli dan penyokong PAS supaya tidak bimbang dengan tahap kesihatannya dan mendoakan supaya cepat sembuh.
"Dia (ayah) mahu cepat sembuh dan untuk terus berkhidmat kepada rakyat dan negara," ujarnya.
Antara pimpinan PAS negeri yang melawat Dato' Seri Abdul Hadi adalah Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato' Mustafa Ali, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Burok, Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi dan Adun Ladang, Dato' Tengku Hassan Tengku Omar.
Manakala, pimpinan PAS Pusat iaitu Naib Presiden PAS Pusat, Dato' Husam Musa dan Ketua Pemuda PAS Pusat, Salahuddin Ayob.
Sebelum itu, Menteri Besar (MB) Terengganu, Dato' Ahmad Said turut melawat Presiden PAS itu sebelum berangkat ke Kuala Lumpur hari ini.
Katanya, Ustaz Hadi perlu berehat dengan cukup dan pihak hospital perlu mengawasi agar dapat menghadkan kunjungan pelawat.
Manakala, sebelah petang pula bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia, Dato' Abdul Rahman Bakar kelihatan turut melawat Presiden PAS itu

No comments: